Telenet mail instellen op Outlook

Op deze pagina vind je de Telenet mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Telenet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Telenet email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Outlook stappenplan voor Telenet mail

1 Start Outlook, klik op het tabblad bestand en klik in de categorie informatie op Accountinstellingen.

2 Klik in het tabblad Email op Nieuw.

3 Schakel Serverinstellingen in en klik op volgende.

4 Selecteer Internet-e-mailadressen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.telenet.be
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: smtp.telenet.be
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Telenet email-adres
Wachtwoord: uw Telenet email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: ssl

7 Klik op Accountinstellingen testen. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere Telenet kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • niettegenstaande alle overbodige mails uit outlook verwijderd zijn krijg ik toch regelmatig bericht dat mijn mailbox bijna vol zit. Hoe kan ik dat oplossen? alvast bedankt voor de info

    3 days ago
  • Ik krijg mijn email niet meer binnen op mijn pc sinds 18 februari via willy.drees@telenet.be wel nog op mijn smartphone. Krijg bericht dat het verouderd is maar krijg met een nieuw wachtwoord het niet in orde. Wat moet ik hiervoor doen ???

    1 week ago
  • Via mijn Telenet-account ontvang ik geen enkele mail meer die mij wordt toegestuurd via mijn e-mail adres bij Telenet. Via diezelfde Telenet-account ontvang ik wel alle e-mails van de gekoppelde externe accounts. Ook het versturen e-mail via de Telenet-account verloopt zonder problemen. Bij het testen van accountinstellingen is er geen foutmelding. Ook op Telenet-webmail zijn de e-mails geadresseerd aan mijn Telenet e-mailadres niet terug te vinden. Wat is de mogelijke oorzaak van dit probleem?

    3 weeks ago
  • Telenet heeft mij een nieuw emailadres aangemaakt nl petrus.cornelissens@telenet.be Wat is het wachtwoord voor dit nieuwe email adres

    1 month ago
  • Goedemorgen, ik krijg de foutmelding 0x80072f89 bij het synchroniseren. Krijg geen mails binnen, gaan wel buiten.

    1 month ago
  • Ik ben mijn wachtwoord voor telenet vergeten.

    3 months ago
  • Hoe te vermijden dat een mail die uit Outlook wordt verwijderd eveneens uit de Telenet mailbox verdwijnt, (of omgekeerd )

    3 months ago
  • Als ik bovenstaande handleiding volg kom ik niet in het onderwerp " Serverinstellingen " Mijn postvak in blijft leeg.

    4 months ago
  • Mijn email account, toont enkel de mails die gisteren en vandaag zijn binnengekomen, de overige zijn plots niet meer zichtbaar. Als ik dan bvb. zoek op naam, komt er wel nog een mail van okt. tevoorschijn. De inbox zegt 12 inkomende mails, ttz deze van laaste 2 dagen, hoe maak ik alle andere terug zichtbaar ? Ben geen specialiste, mvg. S. Pauwels

    4 months ago
  • Ik krijg de laatste tijd heel veel ongewenste spam mails. Kan ik voorkomen dat ik ze nog ontvang?

    5 months ago

Mail instellingen Telenet

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.telenet.be
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.telenet.be
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes