Telenet email instellingen voor Outlook

Op deze pagina vind je de Telenet mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Telenet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Telenet email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Telenet

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.telenet.be
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.telenet.be
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Outlook stappenplan voor Telenet mail

1 Start Outlook, klik op het tabblad bestand en klik in de categorie informatie op Accountinstellingen.

2 Klik in het tabblad Email op Nieuw.

3 Schakel Serverinstellingen in en klik op volgende.

4 Selecteer Internet-e-mailadressen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.telenet.be
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: smtp.telenet.be
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Telenet email-adres
Wachtwoord: uw Telenet email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: ssl

7 Klik op Accountinstellingen testen. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere Telenet kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Sinds 18 september komen mijn emails niet meer toe op mijn pc. Op tablet en smartphone kan ik ze wel ontvangen. Als ik emails verwijder blijven die in prullenbak zitten. Normaal moet ik die verwijderen op pc, maar dit lukt niet, versturen, ontvangen, verwijderen lukt niet, wat staat mij te doen. Ik werk met outlook 2007

    3 ні таму
  • Vind mijn mailbox niet meer weer outlook telenet

    1 тыдзень таму
  • Wanneer ik een mailaccount in de outlook van mijn nieuwe laptop probeer toe te voegen, krijg ik de boodschap: 'Er is geen verbinding gemaakt met de uitgaande (smtp) server. Geen van de verificatiemethoden die worden ondersteund in Outlook worden ondersteund op uw server. Neem contact op met uw emailbeheerder...' Ik gebruik nochtans dezelfde instellingen als bij de outlook-accounts van mijn 2 andere laptops en zoals aangegeven op de website van telenet. Wat kan er verkeerd lopen ?

    2 тыдні таму
  • ik ben mijn wachtwrd vergeten voor mijn telenet account : raf.schelpe@telenet.be hoe kan ik dit terug installeren?

    2 тыдні таму
  • Ik ben mijjn submappen die onder Postvak IN stonden kwijt na installatie van Outlook 365 op een nieuwe PC. Kan ik die terughalen?

    3 тыдні таму
  • Hallo, ik heb een nieuwe laptop gekocht met Windows 10 en een licentie Microsoft Office 365. Op mijn oude (vaste) PC staat nog Office 2007. Wordt wel niet meer ondersteund maar Outlook werkt perfect met mijn Telenet mailbox "andre.verbruggen1@telenet.be". Ik zie alle inkomende en uitgaande mail en ze blijven erin staan tot ik ze zelf verwijder. Op de nieuwe laptop met outlook 365 zie ik alleen nog de verzonden items staan en de inkomende in het beste geval van de laatste dagen. Ik heb de instructies in Mijn Telenet gevolgd voor IMAP, POP... voor outlook 365 en Windows 10 maar voor beide wijken deze instructies af van wat ik op het scherm zie. Kunnen jullie me aangeven wat ik moet doen om al mijn mails te blijven zien en zelf te beslissen wat eruit mag in de vermoedelijk meest recente versie van de software? Ik wil de oude computer vervangen door de nieuwe omdat de oude software niet meer ondersteund wordt. Hartelijk dank voor uw hulp, MVG André Verbruggen

    1 месяц таму
  • Ik kan mijn email maar niet instellen op mijn outlook. hij blijft steeds een outlook_<rare characters>@outlook.com gebruiken als adres. Ik geraak er maar niet vanaf. En als ik mijn telenet email wil toevoegen krijg ik de melding dat het adres al toegevoegd is. Wat kan ik doen?

    1 месяц таму
  • berichten ontvangen en verzenden . ben overgegaan naar scarlet.be

    1 месяц таму
  • ik ben een aantal mails kwijt in outlook. Kan ik die nog downloaden vanuit de telenet mailbox ? zo ja hoe

    2 месяцы таму
  • kan geen account configureren in Outlook (Microsoft 365), Er wordt geen duidelijke oorzaak aangegeven, De vermelde procedure wijkt wel af van deze in Outlook.

    3 месяцы таму