Proximus email instellingen voor Outlook

Op deze pagina vind je de Proximus mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Proximus, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Proximus email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Proximus

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.proximus.be
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server relay.proximus.be
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Outlook stappenplan voor Proximus mail

1 Start Outlook, klik op het tabblad bestand en klik in de categorie informatie op Accountinstellingen.

2 Klik in het tabblad Email op Nieuw.

3 Schakel Serverinstellingen in en klik op volgende.

4 Selecteer Internet-e-mailadressen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.proximus.be
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: relay.proximus.be
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Proximus email-adres
Wachtwoord: uw Proximus email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: ssl

7 Klik op Accountinstellingen testen. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere Proximus kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Beste ik heb een twee account voor mijn werk maar de mail out via Proximus wordt niet erkend, relay.proximus.be blijkt niet te kloppen

    1 тыдзень таму
  • Hallo, Ik heb mij een nieuwe laptop aangeschaft , alles werkt goed behalve outlook werkt niet. Ik neem bestand in outlook vervolgens neem ik account toevoegen, vervolgens komt er mijn E-mailadres en neem verbinding maken op het volgende scherm inkomende e-mail server: imap.proximus.be poort 995 versleutelingsmetode SSL/TLS Uitgaande e-mail server: relay.proximus.be poort 587 versleutelingsmetode SSL/TLS vervolgens worden in de IMAP mijn accountinstellingen waar mijn e-mailadres staat aangegeven en wordt er mijn wachtwoord gevraagd vervolgens druk ik op verbinding maken en na enkele tijd komt er te voorschijn problemen met instellen ven u account. Graag u hulp Gr Guido

    3 тыдні таму
  • Ik kreeg een e-mail adres toegewezen maar hoe koppel ik dat aan mijn eigen domeinnaam ?

    4 тыдні таму
  • kan mij email niet open krijgen ze hebben bij proximus dat veranderd

    3 месяцы таму
  • Email met bijlage in 7-Zip wordt alleen doorgestuurd zonder deze bijlage.

    3 месяцы таму
  • Hallo. Vandaag contact gehad met helpdesk . Instellen outlook. Blijft melding geven ( kan niet synchroniseren. Wat te doen ?

    3 месяцы таму
  • ik heb outlook 2019, ik krijg mijn email niet geinstaleerd, geen enkele pagina op je site ziet er als office 2019 email setup uit...,Ik geef mijn email op, verder, kies Imap, vul imap.proximus.be in met poort 993 kies SSL/ TLS, vul relay.proximus.be, poort 587 selecteer SSL/TLS. Bij zowel incoming als outgoing staat vraag Require logon using Secure Password Authentication (SPA), noch aan of uit werkt hier, heb geen andere opties ...Wat moet ik doen ?

    4 месяцы таму
  • ik kan email ontvangen maar de personen die naar mij een email sturen krijgen een foutmelding ik krijg ook mijn emails dubbel,zo ook via postmaster...

    5 месяцаў таму
  • ik krijg steeds volgend bericht : "Test e-mail bericht verzenden: Er kan in outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen." Dank voor spoedige assistentie, mvg,

    5 месяцаў таму
  • ik heb outlook 2019, ik krijg mijn email niet geinstaleerd, geen enkele pagina op je site ziet er als office 2019 email setup uit...,Ik geef mijn email op, verder, kies Imap, vul imap.proximus.be in met poort 993 kies SSL/ TLS, vul relay.proximus.be, poort 587 selecteer SSL/TLS. Bij zowel incoming als outgoing staat vraag Require logon using Secure Password Authentication (SPA), noch aan of uit werkt hier, heb geen andere opties ...Wat moet ik doen ?

    6 месяцаў таму