Proximus email instellingen voor Outlook

Op deze pagina vind je de Proximus mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Proximus, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Proximus email op een Outlook in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Proximus

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.proximus.be
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server relay.proximus.be
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Outlook stappenplan voor Proximus mail

1 Start Outlook, klik op het tabblad bestand en klik in de categorie informatie op Accountinstellingen.

2 Klik in het tabblad Email op Nieuw.

3 Schakel Serverinstellingen in en klik op volgende.

4 Selecteer Internet-e-mailadressen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.proximus.be
Inkomende poort: 993

Uitgaande e-mail: relay.proximus.be
Uitgaande poort: 587

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Proximus email-adres
Wachtwoord: uw Proximus email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: ssl

7 Klik op Accountinstellingen testen. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Outlook of denk je dat je een andere Proximus kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • ik heb outlook 2019, ik krijg mijn email niet geinstaleerd, geen enkele pagina op je site ziet er als office 2019 email setup uit...,Ik geef mijn email op, verder, kies Imap, vul imap.proximus.be in met poort 993 kies SSL/ TLS, vul relay.proximus.be, poort 587 selecteer SSL/TLS. Bij zowel incoming als outgoing staat vraag Require logon using Secure Password Authentication (SPA), noch aan of uit werkt hier, heb geen andere opties ...Wat moet ik doen ?

    4 ні таму
  • ik kan email ontvangen maar de personen die naar mij een email sturen krijgen een foutmelding ik krijg ook mijn emails dubbel,zo ook via postmaster...

    1 тыдзень таму
  • ik krijg steeds volgend bericht : "Test e-mail bericht verzenden: Er kan in outlook geen verbinding worden gemaakt met de server voor uitgaande e-mail (SMTP). Neem contact op met de serverbeheerder of internetprovider (ISP) als u dit bericht blijft ontvangen." Dank voor spoedige assistentie, mvg,

    1 месяц таму
  • ik heb outlook 2019, ik krijg mijn email niet geinstaleerd, geen enkele pagina op je site ziet er als office 2019 email setup uit...,Ik geef mijn email op, verder, kies Imap, vul imap.proximus.be in met poort 993 kies SSL/ TLS, vul relay.proximus.be, poort 587 selecteer SSL/TLS. Bij zowel incoming als outgoing staat vraag Require logon using Secure Password Authentication (SPA), noch aan of uit werkt hier, heb geen andere opties ...Wat moet ik doen ?

    1 месяц таму
  • Beste , ik kan in Outlook geen mails meer versturen ,ik krijg de foutmelding 554 acces denied ,under investigation for spam abuse ? Ik heb reeds met een van jullie medewerkers een video chat gehad ,maar de persoon kon mij niet helpen .Graag u hulp (0475560633) Gr.Willy

    1 месяц таму
  • Kan mijn mails niet meer verwijderen. Ik moet ze verwijderen op mij smartphone. Ik had grra mijn mails gelezen op beiden en als ik ze wis, dat ze dan ook op beiden gewist zijn. Microsoft Office\root\Office16\OUTLOOK staat op mijn PC en heb een smartphone Huawai P9 lite

    2 месяцы таму
  • Hoe en waar kan ik poort (bvb. 587) veranderen ?

    8 месяцаў таму
  • mijn mail ontvang ik niet meer op de zelfde plaats moet steeds zoeken via mail openen skynet

    9 месяцаў таму
  • Ik krijg sinds lang,regelmatig berichten van Microsoft Outlook dat ik mijn ref. voor mijn Proximus account (reuse.jean@skynet.be) moet bijwerken;De laatste geslaagde synchronisatie dateert van 16/07/2018,dag waarop ik een wachtwoorddherstel heb uitgevoerd op proximus mail.Hoe zou dit rechtgezet kunnen worden?Dank bij voorbaat.

    10 месяцаў таму
  • Met mijn e-mailadres kan ik zonder problemen mails ontvangen maar via dat adres mails verzenden lukt niet.

    11 месяцаў таму