Proximus email instellingen voor Android

Proximus
Op deze pagina vind je de Proximus mail instellingen voor Android. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Proximus, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Proximus email op een Android in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Proximus

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.proximus.be
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server relay.proximus.be
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

Android stappenplan voor Proximus mail

1 Open uw Email applicatie vanuit het menu, voeg een nieuw account toe en kies 'Overig'.

Als u nog geen account heeft kunt u gelijk beginnen met instellen. Open anders 'Instellingen' in de email app en kies voor 'Voeg account toe'.

2 Vul in het volgende scherm uw account gegevens in en klik op 'Login':

Email: uw Proximus email-adres
Wachtwoord: uw Proximus email-wachtwoord

3 Kies imap en vul onder onder 'Server inkomende post' de volgende gegevens in:

imap server: imap.proximus.be
Beveiligingstype: ssl
Poort: 993

4 Uw account is nu klaar voor gebruik.

Gefeliciteerd, uw account is nu ingesteld. Open de email app op uw smartphone om uw e-mail te gebruiken.

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je Android of denk je dat je een andere Proximus kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • K heb paar maanden geleden mijn gsm verloren en ik heb 6weken later pas een ander e toestel gekregen. Maar deze is niet origineel.. mijn telefoon blijft om de haverklap hangen en is niet geleverd in originele doos. Kunnen jullie mij helpen.

    2 гады таму
  • Als ik mijn email account probeer aan te maken op Huawei P30 pro krijg ik een melding dat IMAP/SMTP niet ingeschakeld is .Graag oplossing aub?

    3 гады таму
  • Ik ontvang sinds 31 aug geen email van mijn skynet adres (jef-aerts@skynet.be). Ik heb in mijn motorola (android 10) het skynetaccount gewist en probeer het nu opnieuw in te voeren. Ik ontvang steeds het bericht 'Kan niet aanmelden' De service is momenteel offline. Probeer het later opnieuw. Neem contact op met se klantenservice (701) Kan je mij helpen a.u.b. ? Dank & groeten. Jef Aerts 0475 70 14 18

    3 гады таму
  • kan geen account maken op mijn motorola smartphone

    4 гады таму
  • Kan ´nietinstellen

    4 гады таму
  • Kan op androide geen mails ontvangen of sturen fout melding server is momenteel ofline (701°

    4 гады таму
  • email app lukt niet

    4 гады таму
  • sinds enige tijd niet meer mogelijk mails te verzenden . Bij instellingen uitrgaande mails krijg ik boodschappen zoals "ken niet veilig verbinden met server" of "server ondersteunt geen verificatie na instelling mailserver uit" . Geen enkele probleem met inkomende mails.

    4 гады таму
  • bedrag laatste faktuur

    6 гадоў таму
  • Kan mijn email niet meer openen of gebruiken

    7 гадоў таму