Telenet email instellingen voor iPhone

Telenet
Op deze pagina vind je de Telenet mail instellingen voor iPhone. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Telenet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Telenet email op een iPhone in te stellen. De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

Mail instellingen Telenet

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.telenet.be
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.telenet.be
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes

iPhone stappenplan voor Telenet mail

1 Open 'Instellingen', klik op 'Wachtwoorden en accounts' en 'Voeg account toe'.

Klik op uw provider naam als deze in het overzicht staat, of klik op 'Anders'

2 Zorg dat 'Email' is aangevinkt en klik op 'bewaar'.

Uw email account is nu opgeslagen. In de volgende stappen checken we of alle instellingen goed staan.

3 Klik op uw zojuist aangemaakte email-adres en kies 'Geavanceerd'. Zorg dat de volgende gegevens goed staan onder 'Inkomende gegevens':

Gebruik SSL: aan
Authenticatie: wachtwoord
Serverpoort: 993

4 Ga terug naar het vorige scherm en klik onder 'Uitgaande gegevens' op smtp.telenet.be. Zorg dat de volgende gegevens goed staan:

Gebruik SSL: aan
Authenticatie: wachtwoord
Serverpoort: 587

Vraag en antwoord

Heb je een vraag over het instellen van email op je iPhone of denk je dat je een andere Telenet kunt helpen? Laat hier onder een bericht achter!

  • Graag had ik mijn webmail gekoppeld aan mijn iphone 7, zodat bij verwijdering v mails via mijn iphone dezen ook in de webmail verwijderd worden en vice versa. Ook kan ik momenteel geen postbussen aanmaken in mijn iphone (maar dit hangt misschien samen met het synchroniseren laptop webmail met iphone?) terwijl ik in mijn webmail laptop wél mijn diverse postbussen terugvind... Hoop dat jullie me kunnen helpen hierbij mvg christel gommers

    10 месяцаў таму
  • Ik krijg mijn email account niet geïnstalleerd op Apple mail app Iphone 11. klantennummer: 1148854559 foutmelding: Telenet Imap ondersteunt geen wachtwoord authenticatie Moet ik mijn emailadres invullen wanneer ik een account maak of moet ik de 'as....' login gebruiken zoals bij de webmail?

    11 месяцаў таму
  • Mijn mail is van mijn iPhone verdwenen en ik krijg hem niet terug geïnstalleerd Ik heb al alle mogelijke foutmeldingen ontvangen Hoe krijg ik mijn mail terug op mijn telefoon?

    1 год таму
  • Ik ontvang geen e-mail meer sedert eergisteren. Als ik op mail druk krijg ik fout in account Telenet. De imap.Telenet reageert niet. Controleer of je de juiste accountinfo hebt ingevoerd in de e-mail instellingen. Maar ik geraak niet in mijn account! Groet Doubbel Rita

    1 год таму
  • Ik kan praktisch geen safari pagina’s kan openen. Server niet gevonden. Wat is de oorzaak

    1 год таму
  • Heb hetzelfde probleem als hier boven wordt uitgelegd. Kan geen mail installeren op iPhone 12 en iPad, werkt wel op mijn computer! Hoe los ik dat op ???

    1 год таму
  • Op mijn nieuwe iPad Pro kan ik via mijn Telenet geen mails versturen enkel ontvangen. Ik zie ook geen subpagina met verstuurd enkel inkomend-concepten en prullenmand. Nochtans is deze iPad een copie van mijn vorige waar alles correct wekte. Alvast bedankt, Carlo

    1 год таму
  • beste, graag had ik hulp gehad met het installeren van de email op mijn iphone xr. Ik krijg steeds de melding dat de imap server imap.telenet.be geen wachtwoord authenticatie ondersteunt. Wat kan ik hier aan doen? vriendelijke groeten

    1 год таму
  • Kan het zijn dat de tweede Icloud account op de mail er voor zorgt dat telenetmail niet werkt? Ik krijg mails binnen en kan ze verzenden maar zie mijn mappen niet en verwijderde berichten ( via Mac air ) blijven als ongelezen staan, worden ook niet verwijderd. Telenet uit staat als : uit.telenet.be 587 ( smpt.telenet.be wordt niet aanvaard ) Telenet in : Imap.telenet.be 993 ( komt van ; in.telenet.be 996 ) Dit gaat over een i phone 7 met IOS 14.3

    1 год таму
  • Beste, Sedert 09/10/2020 komen er geen mails meer binnen en kan ik er ook geen meer verzenden met mijn Iphone SE, maar wel met mijn PC. Als ik mijn mail open doe op mijn iPhone, verschijnt er "Zoeken naar e-mail" gevolgd door "Fout in account: Telenet webmail". Als ik dan op "Details" klik, verschijnt er "Geen verbinding mogelijk met de server voor Telenet webmail. Mail kan proberen deze instellingen te herstellen" Als ik dan klik op "Herstel" krijg ik "E-mail ophalen mislukt. De e-mailserver 'imap.telenet.be' reageert niet. Controleer of je de juiste accounting hebt ingevoerd in de e-mailinstellingen. Is het mogelijk om stap voor stap uit te leggen hoe ik dit kan oplossen aub? Met vriendelijke groeten, Pascal De Belder - klantnummer: 508 342 341

    1 год таму