Telenet mail instellen iPhone

Stappenplan iPhone Telenet

Op deze pagina vind je de Telenet mail instellingen voor iPhone of iPad. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Telenet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Telenet email op een iPhone of iPad in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

1 Kies instellingen

2 Scroll naar beneden en kies Mail, Contacten en Agenda's

3 Kies Nieuw account en druk vervolgens op Anders

4 Kies Voeg mail account toe en vul vervolgens de volgende gegevens in:

Naam: uw eigen naam
Email: uw Telenet email-adres
Wachtwoord: uw Telenet email-wachtwoord
Beschrijving: voer Telenet in

5 Kies imap en vul onder onder server inkomende post de volgende gegevens in:

Hostname: imap.telenet.be
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

6 Scroll naar beneden en vul onder Uitgaande post de volgende gegevens in:

Hostname: smtp.telenet.be
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

7 Kies bewaar en selecteer in het volgende scherm uw zojuist aangemaakte email-adres.

8 Scroll naar beneden en kies onder SERVER UITGAANDE POST voor SMTP

9 Bij HOOFDSERVER selecteer smtp.telenet.be en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: none
Serverpoort: 587

10 Kies gereed en ga vervolgens één stap terug. Kies Geavanceerd en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: ssl
Serverpoort: imap.telenet.be

11 Ga één stap terug en kies gereed. Start de iPhone opnieuw op om de instellingen te activeren!

Vraag en antwoord

  • Krijg pop-up op IPhone 8 voor mail inbox Telenet - Serveridentiteit niet gecontroleerd. Account meermaals ingesteld - op IPad werkt dit zonder problemen

    1 week geleden
  • Krijg pop-up op IPhone 8 voor mail inbox Telenet - Serveridentiteit niet gecontroleerd. Account meermaals ingesteld - op IPad werkt dit zonder problemen

    1 week geleden
  • Ik heb zaterdag mijn wachtwoord gewijzigd en ik ontvang gn mails meer op mijn iPhone

    2 maanden geleden
  • Ik kan sinds maandag 12 augustus geen e mails ontvangen op I pad WEL op I phone van zelfde persoon mezelf

    3 maanden geleden
  • Ik ben op vakantie in de UK. Ik kan plotseling geen e-mails ontvangen noch op mijn iPad, noch op mijn i-phone. Mijn e-mailadres is michel.duplessis@telenet.be Ik heb een Gmail adres opgestart om nog mails te kunnen versturen, maar wil graag toegang tot mijn Telenet mails.

    4 maanden geleden
  • Ik kan geen mails versturen via mijn iPad, wel ontvangen, krijg altijd de melding dat mailadres en wachtwoord niet kloppen. Graag hulp aub, danku

    4 maanden geleden
  • kan geen mails ontvangen of versturen via mijn I phone

    5 maanden geleden
  • Kan sedert een maand geen telenetmails meer ontvangen op mijn I Pad.

    5 maanden geleden
  • Kan sedert een maand geen mails van telenet meer ontvangen op de I Pad.

    5 maanden geleden
  • Ik kan geen mails versturen via ipad,wel ontvangen.Ik krijg de mededeling dat wachtwoord of smtp niet klopt.Ik heb geprobeerd op ieuw in te stellen zonder succes.

    6 maanden geleden

Post een vraag of geef antwoord!

Mail instellingen Telenet

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.telenet.be
Inkomende poort 993
SSL (beveiliging) inkomend ssl
Uitgaande server smtp.telenet.be
Uitgaande poort 587
Inloggen vereist yes