Scarlet mail instellen iPhone

Stappenplan iPhone Scarlet

Op deze pagina vind je de Scarlet mail instellingen voor iPhone of iPad. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Scarlet, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Scarlet email op een iPhone of iPad in te stellen.

De exacte stappen kunnen per model verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

1 Kies instellingen

2 Scroll naar beneden en kies Mail, Contacten en Agenda's

3 Kies Nieuw account en druk vervolgens op Anders

4 Kies Voeg mail account toe en vul vervolgens de volgende gegevens in:

Naam: uw eigen naam
Email: uw Scarlet email-adres
Wachtwoord: uw Scarlet email-wachtwoord
Beschrijving: voer Scarlet in

5 Kies pop3 en vul onder onder server inkomende post de volgende gegevens in:

Hostname: pop.scarlet.be
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

6 Scroll naar beneden en vul onder Uitgaande post de volgende gegevens in:

Hostname: smtp.scarlet.be
Gebruikersnaam: email
Wachtwoord: uw email-wachtwoord

7 Kies bewaar en selecteer in het volgende scherm uw zojuist aangemaakte email-adres.

8 Scroll naar beneden en kies onder SERVER UITGAANDE POST voor SMTP

9 Bij HOOFDSERVER selecteer smtp.scarlet.be en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: none
Serverpoort: 25

10 Kies gereed en ga vervolgens één stap terug. Kies Geavanceerd en zorg dat de volgende gegevens goed staan:

SSL: none
Serverpoort: pop.scarlet.be

11 Ga één stap terug en kies gereed. Start de iPhone opnieuw op om de instellingen te activeren!

Vraag en antwoord

  • Ik krijg mijn email (rik.hofmans@yucom.be) niet ingesteld op mijn iPhone 6plus. Ik volgde de aangegeven stappen, maar bij stap 9 wanneer ik 25 ingevuld heb bij serverpoort druk ik op Gereed maar dan blijft hij hangen met de boodschap "controleren"...

    1 maand geleden
  • 0362

    4 maanden geleden
  • kan geen berichten versturen, geeft aan gebruikersnaam of wachtwoord onjuist

    1 jaar geleden
  • installeren mail op IPhone mislukt omdat wachtwoord steeds als onjuist wordt gemerkt.

    1 jaar geleden
  • Ik krijg mijn email (els.verhaeghe@yucop.be) niet ingesteld op mijn iPhone 7. Ik volgde de aangegeven stappen, maar bij stap 9 wanneer ik 25 ingevuld heb bij serverpoort druk ik op Gereed maar dan blijft hij hangen met de boodschap "controleren"...

    1 jaar geleden
  • Hallo, sedert gisteren is de uitgaande post onmogelijk geworden via de bovenstaande instellingen scarlet. Is er een wijziging in de instellingen ? Kan iemand mij hieromtrent informeren. Alvast dank, Marc

    2 jaar geleden
  • Ik heb alles zoals hierboven ingesteld maar ik kan geen mails ontvangen (enkel verzenden). Ik krijg telkens de melding dat pop.scarlet.be niet werkt.

    2 jaar geleden
  • heb nieuwe iPhone 6 S maar installeren van mijn scarlet mails lukt niet..Kan u mij verder helpen?

    2 jaar geleden
  • Mijn email adres en mijn wachtwoord zijn goed

    2 jaar geleden
  • Zou ik aub mijn scarlet mails kunnen activeren op mijn ipad

    3 jaar geleden

Post een vraag of geef antwoord!

Mail instellingen Scarlet

POP / IMAP pop3
Inkomende server pop.scarlet.be
Inkomende poort 100
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server smtp.scarlet.be
Uitgaande poort 25
Inloggen vereist yes