Outlook - Belgacom mail instellen

Stappenplan Outlook Belgacom

Op deze pagina vind je de Belgacom mail instellingen voor Outlook. Naast een overzicht met de imap en pop3 server mailinstellingen van Belgacom, bieden wij een uitgebreid stappenplan om jouw Belgacom email op Outlook in te stellen.

De exacte stappen kunnen per versie verschillen, maar alle benodigde instellingen zijn hier terug te vinden. Mocht je er niet uitkomen of denk je dat er iets niet klopt, stel dan gerust je vraag onder aan de pagina!

1 Start Outlook, klik op het tabblad bestand en klik in de categorie informatie op Accountinstellingen.

2 Klik in het tabblad Email op Nieuw.

3 Schakel Serverinstellingen in en klik op volgende.

4 Selecteer Internet-e-mailadresen, klik op volgende en vul de volgende gegevens in onder gebruikersgegevens:

Uw naam: uw volledige naam.
E-mailadres: uw volledige e-mailadres.

5 In het vak Type Account onder Servergegevens selecteer je imap en vul je de volgende gegevens in:

Inkomende e-mail: imap.belgacom.net
Inkomende poort:


Uitgaande e-mail: relay.belgacom.net
Uitgaande poort:

6 Onder Aanmeldingsgegevens vul je de volgende instellingen in:

Email: uw Belgacom email-adres
Wachtwoord: uw Belgacom email-wachtwoord

Aanmelden met beveiliging: none

7 Klik op Accountinstellingen testen. Als alles goed gaat klik je op volgende en vervolgens op voltooien.

Vraag en antwoord

  • Sinds begin van de maand worden mijn berichten niet meer weergegeven in mijn gmail. Ik heb mijn belgacom email-adres daaraan gekoppeld. Nog nooit heb ik problemen gehad en nu krijg ik mijn mails niet meer geopend. Ik krijg de vermelding; 6 februari 2017 om 09:29 Verificatiefout. Fout "invalid user name or password." teruggestuurd door server 6 februari 2017 om 09:11 Verificatiefout. Fout "invalid user name or password." teruggestuurd door server 5 februari 2017 om 14:15 Verificatiefout. Fout "invalid user name or password." teruggestuurd door server 5 februari 2017 om 05:37 Verificatiefout. Fout "invalid user name or password." teruggestuurd door server 4 februari 2017 om 02:31 Verificatiefout. Fout "invalid user name or password." teruggestuurd door server graag antwoord op hilde.deburggrave@gmail.com

    9 maanden geleden
  • inkomende poort is 993 / SSL uitgaande poort is 587 / TLS is trouwens ook zo bij telenet

    10 maanden geleden
  • ik krijg mijn mails niet meer binnen ik heb een nieuw wachtwoord ingevuld al 3 keren in begin alles goed maar daarna wekt het niet meer ze vragen dan je wachtwoord maar het is fout krijg ik nocht tans ging het daar voor wel met het zelfde wachtewoord al van 9.00 deze morgen ik hoop op een antwoord tel 052 370515

    10 maanden geleden
  • Deze morgen heb ik moeten vaststellen dat mijn belgacom.net email adres niet meer toegankelijk is. Zelfs op de Skynet website is het email adres onbekend. Paswoord is telkens juist (Gmail of Hotmail werkt perfect). Zelfs op bepaalde jobsites is mijn belgacom.net email adres niet meer gekend. Any idea?

    11 maanden geleden
  • ik ontvang geen E.mails niet meer

    1 jaar geleden
  • kan mijn berichten niet meer lezen van mijn email metoyouloverke@live.be

    1 jaar geleden
  • Beste, ik zie HIER veel vragen maar GEEN antwoorden, terwijl DIE mij toch wel interesseren. Hoe zie ik die antwoorden?? Thanks, Daniel.

    1 jaar geleden
  • heb op mijn smartphone per ongeluk emails van de laatste week gewist, kan ze niet meer oproep op mijn desktop. Op welke manier kan ik ze terug consulteren (op welke server staan ze nog? Met vriendelijke groeten

    1 jaar geleden
  • Email werkt niet meer sinds installatie B Box 3

    1 jaar geleden
  • Hoe kan ik mijn mails. nu lezen?

    1 jaar geleden

Post een vraag of geef antwoord!

Mail instellingen Belgacom

POP / IMAP imap
Inkomende server imap.belgacom.net
Inkomende poort
SSL (beveiliging) inkomend none
Uitgaande server relay.belgacom.net
Uitgaande poort
Inloggen vereist yes